Csütörtök, 2024-04-25, 5:54 PM Üdvözöllek Vendég

Tudatos álmodás, önismeret

Érdekességek
Vegyes téma
Körkérdésünk
Heti hány tudatos álmod szokott lenni?
Összes válasz: 42
Kattints a képre
Mini-chat
[ Új üzenetek · Tagok · Fórumszabályzat · Keresés · RSS ]
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Fórum » Könyvek és filmek a témában. » Könyvek » Tibeti álomjóga
Tibeti álomjóga
JackedDátum: Csütörtök, 2015-08-20, 10:41 AM | Üzenet # 1
Dream Guide
Csoport: Adminisztrátorok
Üzenetek: 57
Kitüntetések: 0
Hírnév: 1000
Állapot: Offline
Az álom és a természetes fény gyakorlata
(Csögyal Namkhai Norbu)

Az álom-lényeg gyakorlásának módja

Az álom-lényeg gyakorlatok magyarázatai kétfélék. Első az álmok kulcsfontosságú pontjainak alkalmazása, a második az álomban való cselekvés kulcsfontosságú pontjainak magyarázata.

Az alkalmazás módját tekintve három lényegi alosztályt különböztetünk meg. Első az álom vizsgálata, a második az álmok uralása és irányítása, a harmadik pedia a karmikus lenyomat, a "pagcsag" felismerése és megkülönböztetése.

Az álmok vizsgálatának előkészítéseképen ajánlatos minden este lefekvés előtt a testet ellazítani, pl. fürdő vagy masszázs segítségével. Ezt követően szilárdan határozzuk el, hogy haladni akarunk az álmon belüli teljes éberség és tudatosság felé vezető úton, és sohasem kalandozunk el az egyhegyű szándékunktól.: -Éber leszek álmaimban!

Kezdetben, hogy elősegítsük a gyakorlást használhatjuk a következő testhelyzeteket. Ez  azt jelenti, hogy a gyakorló az oldalára fekszik. - a férfiak esetébe a jobboldal a tisztánlátással kapcsolatos a bal az ürességgel, a nőknél pedig fordítva - és az arca alatt lévő keze egy ujjával befogja a megfelelő orrlyukat. Mivel a bal oldal az üresség működését uralja, a jobb oldal a tisztánlátást segíti, ezért kezdetben a férfiaknak ajánlatos a bal oldalra feküdni, mert ez a tisztánlátást, a jobb oldal zavartalan működését teszi lehetővé, nőknél pedig fordítva. Később ahogy a gyakorlat stabilizálódik a testhelyzet elveszti fontosságát.

Ha nincs jelen a tisztaság vagyis mintha nem lennének álmaink, ennek a túl mély alvás az oka. Ebben az esetben meg lehet emelni az ágyat vagy a párnát, és fény mellett vagy nyitott ablaknál kell aludni. Ki lehet próbálni az alvást könnyebb, vagy kevesebb takaróval, engedjünk be több levegőt a hálószobába, vagy tegyük az ágyat nyitottabb, tágasabb helyre. Amennyiben az álmok még ígysem jelentkeznek rendszeresen, ki lehet próbálni az alvást azon az oldalunkon, amelyik kényelmesebb, legyen az jobb, vagy bal.

Ha az álmok még most sem tiszták vizualizáljunk egy ragyogó fehér tiglét (gyöngy, labda) a homlokban a harmadik szem helyén. Ha most sincs semmi a fehér gyöngyöt vizualizáljuk estéről estére ragyogóbbnak. Az ilyen módon való fokozatos koncentrációnak az lesz az eredménye, hogy bármilyen álom jelenik meg világos, tisztán felidézhető lesz. Amennyiben a javasolt koncentráció miatt nehéz az elalvás váltakozva vizualizáljunk egy vörös gömböt is  a torokban. Ha még most sem emlékszünk akkor a vörös gömböt vizualizáljuk ragyogóbbnak estéről estére.

Ha ezek a gyakorlatok nehézséget okoznak, akkor egyszerűen képzeljünk el egy fehér gömböt a homlokunk közepére. Ezeket a koncentrációs gyakorlatokat csak akkor kell végeznünk, ha nem emlékszünk az álmainkra. Ha képesek vagyunk elaludni ebben az összpontosított állaptban, a jelentkező álmok határozottan tiszták, világosak lesznek. Álmainkat egyre jobban áthatja a tisztánlátás és lassan-lassan egyre nagyobb éberségre, jelenlétre teszünk szert.

Az álmok ilyen vizsgálata után el lehet kezdeni az uralásukat. Ha az álmok tiszták, de az álmok alatt nem vagyunk éberek, akkor nagy határozottsággal képeznünk a tudatot, arra gondolva , "hogy a nappal látott egész világ egy álom". Folyamatosan emlékesztessük magunkat arra, hogy minden amit látunk és teszünk, nem más, mint egy álom. Azzal, hogy napközben mindent egy álomnak tekintünk, alaposan összekeverjük az álmot és az éberséget. Ha napközben sokat összpontosítunk arra, hogy egy álomvilágban élünk, akkor éjszaka az álom sem lesz annyira valóságos. Az álmot tapasztaló alany a tudat.  A "minden álom" gondolat fenntartásával elkezdjük feloszlatni ezt az "alanyt", vagyis a tudat elkezdi automatikusan feloszlatni önmagát.

Más szavakkal, amikor a tárgy vagy látomás eloszlik, a cselekvés visszairányul az alany felé, teljes feloszlást okozva. Megszűnik tovább létezni mind a látomás, mind az álom.

Nyilvánvalóvá válik, hogy az alany nem szilárd és konkrét, a látomás pedig csak tükröződés. Ezzel megtörténik mindkettő igaz természetének a felismerése. Minden illúzió a karma által teremtett vizióból és a háttér lenyomatból, vagy pszichés "nyúlványból" ered. Ha megszületik az illozórikus valóságot ismerő eredeti éberség vagy tudás, eljutunk a szilárd valóság megszűnéséhez. A megvalósítás a (nappali) éber állapot és az álom állapot igaz megértését jelenti.

Ezt követően elalvás előtt összpontosítsunk erősen a torokban lévő vörös gömbre. Ez az összpontosítás egyesíti ott a lungot vagyis szanszkrit nevén pránát

( tapasztalás alap energiája. Az általunk tapasztalt dolgok energia minősége, alapvetően kihat testünk és tudatunk élettel teliségére.) a koncentrációval. Ha elalszunk anélkül, hogy ébrentartana vagy elszórakoztatna a torokban lévő ragyogó vörös gömb vizualizációja, akkor az álmokat álomként ismerjük fel.

Ebben a folyamatban először az ijesztő témájú - árvíz, tűz, vicsorgó kutya ( vagy más állat ), ellenség, szakadék, stb. - rémálmok felbukkanásakor, a sokkhatás miatt azonnal éberré válhatunk és eszünkbe jut, hogy "ez egy álom". Ezt a "durva álom felismerésnek" vagy az "álom erőszakos eszköz általi megkülönböztetésének" nevezzük. Az ilyen éber-álom megvalósítása általánosnak mondható; ha ez a felismerés megtörténik, majd megszokottá válik, akkor kiterjeszthető minden álomra, legyen az jó vagy rossz tartalmú.

Aki már álom közepén képes felismerni az álmodást, képezze magát komolyan, a nappali mentális tárgyakat mágikusan jelenítse meg sokféle képben, vízióban. Például a fantázia segítségével képzeljen el mindenféle békés, örömteli és haragos istenséget, valamint az érző lények különféle fajtáit. Amilyen mértékben képezzük magunkat nappal, ezekkel a tudati elemekkel, olyan mértékben leszünk képesek megjeleníteni tisztán - az álmokban.

Folytassuk továbba a képzést nappali mentális elemekkel. Változtassuk át az istenségeket nága (kigyó alakú, vízben élő) lényekké. A nágákat istenségekké, a férfiakat nőkké, a nőket férfiakká, a nagy dolgokat kicsivé a kicsiket naggyá a fehéret pirossá a pirosat fehérré, egyet sokká és a sokat eggyé, stb. Ezután képesek leszünk álmainkban is tisztán megjeleníteni ezeket a nappali tárgyakat, képeket.

Ha intenzíven koncentrálunk egy témára vagy bármilyen tárgyra, akkor az meg fog jelenni álmainkban is. Az álom-munkában való folyamatos előrehaladás nagy rész a nappali cselekvésen múlik, még akkor is, ha már közönségesen megvalósítottuk az éber álmodást. Akkor tudjuk átalakítani az álmot, ha annak ismerjük az igaz természetét. Ha például egy kígyóval álmodunk, és rájövünk, hogy ez egy álom, alakítsuk át  bármivé, pl. egy emberré. Ekkor már nem az álom irányítja az álmodót, hanem az álmodó az álmot. Amikor képesek vagyunk átalakítani az álmot, fejlesszük tovább ezt a képességet, változtassuk szabadon az álom elemeit. Pl. ami keleten van tegyük át nyugatra, sokszorosíttsuk vagy sűrítsük össze az elemeket, állítsuk a feje tetejére a dolgokat, magas dolgokat tegyünk alacsonnyá vagy nagy dolgokat kicsivé. Ezt a folyamatot ne csak tárgyakra alkalmazzuk, hanem érzetekre is. Ha valami kellemeset álmodunk alakítsuk át kellemetlenné. Szisztematikusan fordítsunk mindent az ellenkezőjére. A szándékos változtatások között megjelenhetnek spontán képek is. Ha például azt álmodod, hogy egy erdőben vagy és úgy döntessz, hogy váltosztatsz a helyzeten és átalakítod sivataggá, lehet, hogy néhány dolog különbözni fog attól, amit meg akartál jeleníteni.Ahogy haladsz előre és képes vagy fenntartani a meditatív éberséget, a tisztánlátás tapasztalatai spontán modon megjelennek.

Ezután a képzés folytatható mindenféle, akár sohasem látott helyekre való utazás elképzelésével. Ez vonatkozik atiszta földekre (menyországokra) is. E gyakorlattal képessé válsz arra, hogy álmaidban meglátogasd ezeket a helyeket. Képzeljünk el találkozásokat mindenféle emberekkel, attól függetlenül, hogy ismerjük, ismertük őket vagy sem, és vonjuk be őket mindenféle társalgásba olyan témákról, amelyek számunkra érdekesek. Elutazhatunk mindenféle tiszta világba, találkozhatunk sok mesterrel és rigdzinnel (

Rigdzin azt jelenti, Tudás-fenntartó. A Tudásé, mely az emberiséggel egyidős. Megmutatja az utat igaz önmagunkhoz, igaz természetünkhöz. Megmutatja, mi az igazi szabadság. Elvezet eredendő bölcsességünkhöz.). Attól függetlenül, hogy ismerjük őket vagy sem, kaphatunk tőlük mélységes tanításokat és magyarázatokat. Aki ily módon komolyan és nagy szorgalommal gyakorol, nagy mesterévé válik az álom gyakorlatnak.

Az álmok kulcsfontosságú alkalmazásának harmadik módja az álmokban lévő karmikus lenyomatok felismerése. Ha az éjszaka folyamán az álomban eluralkodnak olyan helyek és otthonok, amelyekhez az álmodó valaha ragaszkodott, tudni lehet, hogy ezeket az álmokat főleg a régi ragaszkodások karmikus lenyomatai szülik. Ha túl sok emlékkép merül fel a múltból, a gyermekkorból, vagy akár előző életekből, akkor azt lehet mondani, hogy az álmokat befolyásolja a benyomások háttere, pszichés "nyúlványa". Ebben az esetben lehet, hogy az álmok átalakítása kissé nehéz lesz. Másfelől, ha a régi álmok karmikus lenyomatai gyengék, akkor sokkal könnyebb az álmok átalakítása.

Ha az éjszaka folyamán felbukkanó álmok főleg a jelen körülményekkel kapcsolatosak, akkor nagyon könnyű átalakítani az álmot, mivel meg tudjuk vizsgálni az álom karmikus lenyomatait. Ebben az esetben lehet, hogy akár három vagy négy napi képzéssel is eredményre jutunk.

Ha uralkodó jellegűek az olyan álmok, amelyekben ismeretlen helyekre utazunk, vagy barátságtalan emberekkel találkozunk, akkor lehet, hogy nehéz lesz az álmodás megszűntetése, vagy az álomállapot kimerítése. Az ilyen típusú álmok nehézségre utalnak az álmok  átvágásában. Ha valaki a három előbb említett álomféle zavaros keverékét álmodja, az arra utal, hogy (előző), régi tudati tárgyakhoz való ragaszkodás keveredik bizonyos jelen körülményekkel és barátságtalan lényekkel. Ezt a "három karmikus lenyomat egységének" (pagcsag szumdu) nevezik. Ebben az esetben is nagyon nehéz az álmok végleges átvágása, és ez azt is mutatja, hogy az álomállapot meghaladásának folyamata hosszú és rendkívül nehéz lesz. Ha olyan akadályok vannak, amelyek gátolják az álmodás végső meghaladását, akkor erősítsük elkötelezettségünket.

Az álom-lényeg gyakorlatának második alosztálya az álmokban való cselekvés végrehajtásának kulcsfontosságú pontjait fejti ki. Ennek nyolc alosztálya van. Ezek az álomban való képzés, átalakítás, eloszlatás, átrendezés, stabilizálás, lényegesítés, tartás és visszafordítás módszerei.




Forrás: tudatos-alom.hu
Csatolmányok: 4948661.jpg (229.7 Kb)
 
Fórum » Könyvek és filmek a témában. » Könyvek » Tibeti álomjóga
  • Oldal 1 / 1
  • 1
Keresés:

Belépés
Keresés
Statisztika
Megosztás
Fórum újdonságok
  • The Machinist - A gépész (0)
  • Matrix (0)
  • Testbeszéd (0)
  • Tinta (0)
  • A tudatos álom (0)
  • Álombéli mozgások kiolvasása (0)
  • Hipnózis (0)
  • Tibeti álomjóga (0)
  • A tudatos álmodás (0)
  • Alvásparalízis és narkolepszia (0)
  • Ajánlott oldalak
  • www.dreamviews.com
  • Reklámfelület
    Copyright MyCorp © 2024